lisannejordaan.reismee.nl

Donkorkrom

Ik zit alweer twee weken in Donkorkrom, de tijd gaat zo snel hier. Voor dat ik het weet is het alweer weekend en in het weekend reizen we terug naar Kpando om de andere studenten te zien en omdat Kpando echt als ons thuis voelt. Donkorkrom is heel rustig vergeleken met Kpando. We wonen hier in een echt huis, met een normaal bed, dik matras, een keuken en een woonkamer met bank.

Elke dag ga ik 30 min op een motor naar me werk, op een grint/zandpad waar we lekker overheen crossen haha. Ik werk daar in een Health Center waar ook veel zwangere vrouwen komen voor hun maandelijke check. Op dinsdag gaan we naar de markt om daar kindjes te wegen en vaccinaties te geven, een soort van consultatiebureau. Op woensdag hebben we outreach dan gaan we naar de kleine dorpjes toe vlakbij the health center. Daar zie je het echte echte Afrika leven, moeilijk om dat uit te leggen maar dat voel je gewoon. Buiten stage om is hier niet zo veel te doen, het is erg rustig zoals ik al eerder zei.

We hebben in het huis een hele lieve huisvrouw die voor ons kookt en het huis schoon houdt, s avonds gaat zij naar haar eigen huis en slapen we alleen. En in Donkorkrom is het nog een tikkeltje warmer dan in Kpando, ze hebben hier 2 vaste light off days. Dus op woensdag en vrijdag is er vanaf 8 tot 6 geen stroom, als er geen stroom is heb je geen waaier, heb je geen waaier dan zweet je overal waarvan je niet eens wist dat je daar kon zweten. Dan liggen we het liefst op de grond (die ook warm is), en gewoon liggen en niks doen.

Ik verblijf in Donkorkrom voor nu nog 2 weken en dan hebben we examens, spannenddd. Nou dit was mijn verhaaltje voor deze keer, de foto's zijn te vinden op facebook.

Leuk dat jullie meelezen & tot snel!

Liefs Lisanne

Reacties

Reacties

Tante Beppie

Leuk om weer wat van je te horen Lisanne. Leuk dat je het zo goed naar je zin hebt en zulke bijzondere dingen mee maakt! Ik had al een filmpje van je moeder gezien achterop de brommer, wat een belevenis! Heel veel succes en plezier verder nog en we horen wel weer van je!
Groetjes,
Tante Beppie en fam.

Trudieverwoerd@live.nl

Spannende verhalen schat , en je hebt het nog steeds naar je zin . Ook wel leuk dat er elke keer weer nieuwe dingen zijn waar je aan kan snuffelen !! Nog veel plezier meissie grtjes van ons uit het verre opheusden ????

Bianca

Leuk om weer wat van je avontuur te lezen. Nog veel plezier!

oom piet

leuk hoor je maak nog eens wat mee !

oma jordaan

Hoe is het nu? we zijn weer een maand verder, je gaat nu een beetje aftellen he?Je bent geslaagd he? Gefeliciteerd

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change